رتبه الکسا چيست | چگونه رتبه الکسا سايت را کاهش دهيم

امروزه  داشتن يک سايت با ترافيک ورودي نسبتا بالا آرزوي هر صاحب تجارتي است، از اين رو علم SEO و بهينه سازي موتورهاي جستجو بازار داغي دارد. جهت افزايش رتبه وب سايت و ارتقاء آن در موتورهاي جستجو سايت هاي رده بندي مانند الکسا بايد نکاتي را رعايت کرد. لازم به ذکر است هرچه رعايت سئو طبق استاندارد، علمي و مطابق با خطوط راهنماي گوگل باشد زودتر و با اطمينان خاطر بيشتري به نتيجه خواهيد رسيد.

به طور متوسط 75 الي 80 درصد بازديدهايي که از يک وب سايت صورت مي‌گيرد از درگاه موتورهاي جستجو مي باشد. نکته قابل توجه اين است که اکثريت مردم فقط صفحه اول از نتيجه بازگشتي يک وب سايت توسط موتورهاي جستجو را بررسي مي‌کنند.

چرا بايد الکسا سايتمان را پايين بياوريم

هم چنين وب سايت هايي که الکساي پايين تر و در نتيجه بازديد بيشتري دارند از نظر کاربران، وب سايت هاي مورد اطمينان تري مي باشد و مي توانند به راحتي به اين وب سايت ها اعتماد کنند، از آنها خريد کنند و به دوستان خود نيز معرفي کنند.
چه امتياز هايي از سمت الکسا به يک وب سايت اختصاص دارد؟

الکسا دو امتياز دارد يکي امتياز کشوري و ديگري امتياز جهاني يک وب سايت مي باشد. امتياز کشوري بر اساس آن کشوري که بيشترين بازديد را از وب سايت شما دارد انتخاب و نمايش داده مي شود. امتياز جهاني هم بازديد جهاني سايت شما را در نظر مي گيرد. بارعايت نکاتي که در اين فايل به شما ارائه مي دهيم خواهيد آموخت که چطور الکساي يک سايت را به راحتي پايين بياوريد.

3 فاکتور زير در بهبود رتبه الکسا موثر مي باشد

  • ميزان ماندگاري کاربران در سايت Time on Site.

هر چه اين زمان بيشتر باشد نشان دهنده محبوبيت سايت شماست. تايم استاندارد 1 دقيقه مي باشد. هر چه اين ميزان بالا باشد تاثير بسزايي در بهبود رتبه الکساي سايت شما دارد.اين عدد در بازديدهاي ما 90 ثانيه مي باشد.

  • ميانگين تعداد بازديد صفحات سايت توسط کاربران Pageviews .

اين فاکتور نشان دهنده تعداد صفحاتي است که هر کاربر بعد از ورود به سايت شما از آنها بازديد مي کند. هر چه عدد Pageviews بالا باشد نشان دهنده بالا بودن کيفيت مطالب سايت شماست. کارشناسان اين عدد را براي سايتهاي فروشگاهي حداقل 5 در نظر مي گيرند و براي سايت شرکتي عدد 3 را کافي مي دانند. چناچه ميزان Pageviews سايت شما پايين است به فکر افزايش آن باشيد چرا که با افزايش عدد اين فاکتور مي توانيد رتبه الکساي سايت خود را سريع تر کاهش دهيد.

  • منبع بازديد ها و نحوه ورود به سايت Upstream Sites

اين فاکتور در واقع نشان مي دهد بازديد کنندگان سايت شما به چه نحوي وارد سايت شده اند. به عنوان مثال از طريق موتورهاي جستجوي محبوب مثل گوگل،‌ ياهو،‌ بينگ و .... تنوع منبع ورود به سايت عامل مهمي در کاهش رتبه الکساي سايت شما خواهد بود.

چرا سايت هاي لينک دهنده به من بيشتر از اعلام الکسا هستند؟

سايتهايي که سايت الکسا بعنوان بک لينک شما معرفي ميکند همان هايي هستند که براساس جستجوي روبات ها بررسي شده و حاوي لينک به يکي از صفحات سايت شما مي باشند. شرايط تاييد يک سايت بعنوان بک لينک شما به شرح زير است:

سايت الکسا سايت هايي که به شما لينک داده اند را شمارش ميکند و نه تعداد صفحات لينک شده را. در واقع از هر سايت يک بک لينک را براي شما ثبت ميکند.
تعداد بک لينک ها بصورت هفتگي و براي تمام سايت ها بروزرساني ميشود و براي سايتهايي که از آمارگير و اکانت غير رايگان سايت الکسا بهره ميبرند بصورت روزانه.
لينک هايي که بعنوان لينک خريداري يا تبادل شده شناخته شوند را در ليست بک لينک هاي خود نخواهيد ديد. سايت هايي که لينک خروجي زيادي دارند در نتايج سايت الکسا وارد نميشوند.
لينک هايي که در صفحات نتايج موتورهاي جستجو مانند گوگل، ياهو و بينگ به سايت شما قرار دارد بعنوان بک لينک شما در نظر گرفته نميشود.

آيا رنک الکسا معيار مناسبي براي اجراي کمپين‌هاي تبليغاتي است

براي انتخاب يک سايت مناسب جهت اجراي کمپين‌هاي تبليغات اينترنتي بايستي به‌صورت همزمان عوامل متعددي از جمله ميزان بازديد، تعداد مخاطبان و حتي کانال‌هايي که بازديدکنندگان از طريق آن به سايت وارد مي‌شوند را زير نظر داشت. به عبارتي ترافيک سايت به‌تنهايي فاکتور تعيين‌کننده‌اي نيست زيرا برخي افراد با روي آوردن به روش‌هاي غيراصولي، ترافيک مصنوعي جذب سايت خود مي‌کنند تا به هر نحوي که شده بازديد صفحه را افزايش بدهند.

بنابراين عليرغم اينکه رتبه الکسا به‌نوعي نشان‌دهنده ميزان ترافيک ورودي به آن سايت است اما براي تبليغات در محيط وب نمي‌شود تنها به آن اکتفا کرد و براي انتخاب صفحه مناسب بايد فاکتور‌هاي متعدد ديگري را هم در نظر داشت تا بتوانيد انتظار بهترين نتايج را داشته باشيد.

محتوا را به صورت منظم وارد کنيد.بروزرساني منظم سايت باعث ميشه که خوانندگان به سايت شما برگردند و به موتورهاي جستجو نشون ميده که سايت فعالي داريد. اگر مطلب براي بلاگ مي نويسيد, سعي کنيد حداقل هر هفته اون رو به روزرساني کنيد.

محتواي خودتون رو قابل اشتراک گذاري کنيد.در عصر شبکه هاي اجتماعي, قابليت اشتراک گذاري يکي از مهم ترين بخش هاي افزايش ترافيک وبسايت شما هست. اين يعني داشتن يک موضوع قابل توجه, چند جمله جذاب و يک تصوير مناسب. اين کار باعث ميشه محتواي شما براي خوانندگان جذاب بشه و باعث بشه که اون رو به اشتراک بگذارند.

طراحي مجدد سايت را انجام دهيد.ظاهر مدرن وبسايت ها مرتبا در حال تغيير است و اگر شما همچنان از طراحي قديمي سال 2009 استفاده مي کنيد, قطعا شما عقب افتاده ايد. يک سايت تميز و ساختاريافته کمک زيادي به افزايش ترافيک شما ميکنه و باعث ميشه بازديدکنندگان شما به سايتتون برگردند.

لينک بيلدينگ داخلي کنيد

صفحه هاي قوي خود را که حتي کمي بيشتر از صفحات ديگر بازديد گننده دارند را به يک ديگر لينک بدهيد و بگذاريد کاربران بيشتر در سايت شما چرخ بزنند .

ويدجت الکسا

مي توانيد ويدجت الکسارا نيز در سايت خود نصب کنيد با توجه به گفته السکا اين کار هنوز در سال 2018 جواب گو هست ولي با تجربه هاي گرفته شده از سمت کاربران اين کار تاثيري بر روي آن ها نذاشته است .

يافتن کليدواژگاني مناسب با خدمات و محصولات سايتتان
شما هم مي بايست نسبت به خدمات و محصولات رقباي خود آگاهي داشته باشيد و هم نسبت به برگ برنده هاي خدمات و محصولات سايت خودتان آگاه باشيد سپس روي کليدواژگاني که مي‌توانند مشتريان بالقوه را به سمت سايت شما سوق دهند کار کنيد.