اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو برای موفقیت وبسایت

 در حال حاضر سرعت بارگذاري صفحات از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. در اين مقاله بيان مي‌شود که چرا طراحي وب سايت ريسپانسيو يا واکنشگرا اولين گام بسيار مهم است است و نيز راه بهتري که پيش روي شما وجود دارد ترکيب AMP (صفحات سريع موبايل) با طراحي PWA (وب اپليکيشن‌هاي پيشرونده) است.

امروزه اهميت طراحي براي موبايل از دسکتاپ پيشي گرفته است، بنابراين بايد تمام تلاش خود را بکنيد تا بتوانيد بهترين نتيجه و بيشترين بازده را از اين شرايط داشته باشيد. جستجوي موبايل، براي تبليغ کنندگان و هر کسب و کاري از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. به اين آمارها توجه کنيد:
 
اکثريت جستجوهاي گوگل بر روي تلفن‌هاي هوشمند يا تبلت‌ها صورت مي‌گيرد؛
Hubspot مي‌گويد: 50% از جستجوهاي موبايل محلي براي اطلاعات تماس کسب و کارهاي محلي هستند؛
بر اساس گزارش BrightEdge، 69% از جستجوگران موبايل اظهار داشتند که بيشتر احتمال دارد تا با يک سايت موبايلي از يک برند خريد کنند و آن را نيز بررسي کنند.
در حال حاضر، با طراحي وب موبايل دوستانه، سرعت تقريبا تقدم بيشتري بر هر فاکتور رتبه‌بندي دارد. اما آيا نيمي از وب به طور جدي براي جستجوي موبايل بهينه شده است ؟! با توجه به گوگل، 70% از صفحات وب موبايلي 7 ثانيه طول مي‌کشد تا محتواي بصري را بارگذاري کنند. 
 
خطاهاي رايج سايت موبايل عبارتند از:
مسدود شدن جاوا اسکريپت و فايل‌هاي CSS
شکست خوردن ريدايرکت‌ها
رابط‌هاي گرافيکي ضعيف (براي مثال متن کوچک و پيکسل ضعيف تصاوير)
عملکردهاي جستجوي قديمي
رفع بسياري از اين مسائل نياز به سرمايه‌گذاري در يک سيستم مديريت محتوا (CMS) و پيکربندي مناسب براي سايت موبايلي شما را دارد. با اين حال، بسياري از سؤالات باقي مي‌ماند که چه پيکربندي واقعا در وبسايت شما بهترين کار را انجام مي‌دهد. 
 
آيا طراحي وبسايت ريسپانسيو کافي است؟
 
در حال حاضر ايجاد يک وبسايت موبايل مستقل، از ديدگاه کاربر نهايي خوب است، اما از لحاظ بهينه‌سازي موتور جستجو ارزش وبسايت شما به شدت کاهش مي‌يابد. فراتر از اين، دامنه‌هاي موبايل مي‌توانند سرمايه‌گذاري پرهزينه‌اي داشته باشند و حتي هزينه نگهداري از آنها بيشتر باشد. به طور کلي طراحي ريسپانسيو علاوه بر اينکه مزاياي زيادي مانند ارزان‌تر بودن نسبت به ايجاد يک سايت مستقل براي موبايل را خواهد داشت اما اشکالات و نقص‌هايي را هم دارد؛ بايد به ياد داشته باشيم که طراحي موبايل ريسپانسيو براي سرعت طراحي نشده است، براي طراحان طراحي مي‌شود، همچنين برخي اطلاعات مانند جدول‌ها بايد بر روي دستگاه‌هاي کوچک بهينه شوند. بنابراين فقط طراحي ريسپانسيو کافي نيست و امروزه بسياري از سايت‌ها و صفحات پيش به سمت استفاده از صفحات AMP مي‌روند.