CTR چيست | بهبود CTR | راهکارهاي افزايش بازديد سايت با نرخ کليک

نرخ کليک چیست

شايد شما با تعداد زيادي از افراد غير فني برخورد داشته باشيد که هيچ ايده خاصي درباره نرخ کليک نداشته باشند. نرخ کليک در واقع نسبت تعداد کليک‌ها در برابر تعداد کل دفعاتي است که محتوا يا تبليغ شما ديده شده است. براي درک بهتر مفهوم نرخ کليک، تصور کنيد که لينک صفحه مورد نظر شما 100 بار توسط موتور جستجو نمايش داده شده است. از اين تعداد نمايش، شما 28 بازديد کننده دريافت کرده‌ايد، بنابراين نرخ کليک يا همان CTRs شما معادل 28 درصد خواهد بود.
نرخ کليک يا CTR که مخفف Click Through Rate مي باشد کميتي است که نشانگر نسبت تعداد کليک ها بر تعداد بازديدها در نتايج جستجوي گوگل مي باشد. هرچه نرخ کليک يک سايت در نتايج گوگل بالاتر باشد، به معناي اين است که نسبت بيشتري از کاربران بر روي آن سايت کليک کرده اند. همانطور که واضح است افزايش CTR اهميت بسياري در سئو سايت دارد و زياد بودن آن منجر به افزايش رتبه سايت شما در نتايج گوگل مي شود. بنابراين توجه به آن و تلاش براي افزايش آن اهميت بسياري دارد.


تاثير افزايش نرخ کليک بر روي رتبه سئو سايت

نرخ کليک يا CTR يکي از معدود مواردي است که گوگل علنا تاثير آن در سئو را بيان کرده است! اگر از لحاظ منطقي نيز بخواهيم به اين موضوع نگاه کنيم نيز کاملا هوشمندانه و عقلاني است.
فرض کنيد شما عبارتي مثل عکس بالا در گوگل سرچ کنيد. برطبق آمار بيش از ?? درصد کاربران بر روي لينک اول کليک مي کنند اما فرض کنيد به هر دليلي شما لينک سوم را انتخاب کنيد و بر روي آن کليک کنيد. اگر چندين و چند کاربر ديگر نيز رفتار مانند شما از خود بروز بدهند، تنها يک نکته مهم به گوگل فهمانده مي شود : لينک سوم براي کاربران بسيار جذاب تر است!

براي بهبود نرخ کليک در گوگل بايد به موارد زير توجه کرد :

  • نحوه عنوان گذاري مطالب سايت ، به گونه اي باشد که نياز کاربر را برطرف کند.
  • استفاده از meta description مناسب ، توضيحات صفحه يا متا دسکريپشن ، جذاب و مفيد باشد.
  • نام دامنه ، اگر دامنه سايت شما بتواند حس اعتماد مخاطب را جلب نمايد قطعا نرخ کليک بيشتري خواهيد داشت.
  • برند وب سايت شما ، در صورتي که کاربر قبلا به سايت شما مراجعه کرده باشد با ديدن سايت شما در نتايج بر روي آن کليک خواهد کرد زيرا در گذشته تجربه خوبي در آن داشته است ، البته ممکن است برعکس اين اتفاق نيز بيفتد!
  • استفاده از rich snippet ها براي نمايش ستاره و عکس در نتايج گوگل
  • ارائه محتوا و خدمات خوب به کاربر.

بهينه سازي محتوا با استفاده از کلمات کليدي LSI

هيج شکي نيست که جستجوگرها يکي از بهترين راه ها براي افزايش بازديد سايت شما هستند. گفته مي شود که در حال حاضر بسياري از استراتژي هاي قديمي سئو ديگر موثر نيستند و اين عمدتا به اين دليل است که الگوريتم مرغ مگس خوار (Humming bird) گوگل همه چيز را در مورد سئو تغيير داد.

وبسايت خود را با استفاده از وبلاگ نويسان تبليغ و معرفي کنيد.

فرض مي کنيم شما يک محتواي فوق العاده غني و با ارزش را توليد کرديد. حال چه کار بايد کرد؟ وقت آن است که آن را به کمک يک وبلاگ نويس تبليغ کنيد. در حقيقت، يکي از آخرين پست هاي وبلاگ من، به دليل توييت شدن توسط يکي از وبلاگ نويسان معروف، بازديد بسياري را بدست آورد.
مخاطب خود را بشناسيد

اگر مي خواهيد نرخ کليک ( CTR ) خود را افزايش دهيد با شناخت مخاطب خود آغاز کنيد. به جاي آنها فکر کنيد و ببينيد مخاطب شما چگونه کالا يا خدماتي را که به دنبال آن است توصيف مي کند، زبان و اصطلاحات آنها را بياموزيد، از مواردي که براي شما مهم است اما از نظر انها داراي اهميت نيست اجتناب کنيد. البته به همين سادگي نيز نيست، اين موضوع شامل درک عميق کسب و کار و خدمات شما، تجزيه و تحليل هاي پيچيده - اما از همه مهمتر - صحبت کردن با مخاطبتان است.

هر ارتباطي که با مخاطبان خود داريد، شانسي براي فهميدن بيشتر آنهاست. از اين اطلاعات حياتي نگذريد. سعي کنيد بفهميد که پروفايل ايده آل مشتري شما چگونه است و از اعمال نفوذ خود در هر فرصتي بر آن اطمينان حاصل کنيد.

چگونه محتواي قديمي را بروزرساني کنيم؟

پس از انتخاب مطالب توسط روش‌هاي گفته شده در بالا حالا نوبت به انجام بروزرساني و تغيير و تحول در محتوا مي‌رسد. در ابتدا شما بايد کليه‌ موارد مربوط به سال‌ها و زمان‌هاي قبل که در محتوا ذکر شده را به تاريخ و زمان روز تغيير دهيد. براي مثال اگر در محتواي شما متني با عنوان بهترين آمارگيرهاي سال 95 آمده بايد آن را به بهترين آمارگيرهاي 97 تغيير دهيد و از اين قبيل تغييرها.

قدم بعدي شناسايي، حذف و جايگزين کردن کليه لينک‌ها و عکس‌هاي خراب محتوا است. اگر لينک‌هايي در محتوا وجود دارد که به علت گذشت زمان404 شده‌اند بايد با لينک‌هاي جديد جايگزين شوند و همينطور در رابطه با عکس‌ها اگر تصاوير نمايش داده نمي‌شوند و يا قديمي شده‌اند بايد با تصاوير جديدتر عوض شوند.

اگر در محتواي خود ابزاري معرفي کرده بوديد مثلا افزونه‌اي براي ارسال پيامک که در حال حاضر اين افزونه کار نمي‌کند بايد نمونه‌اي جديد از آن که کارايي دارد به مخاطبين معرفي شود.

افزايش ترافيک سايت به کمک اينفلوئنسرها

تقريبا در هر زمينه اي يک يا چند فرد تاثيرگذار يا به اصطلاح اينفلوئنسر وجود دارند که حرف و سخن آنها بر روي افراد بسياري تاثير مي گذارد.

حال فرض کنيد يک اينفلوئنسر که با مخاطبان بالقوه کسب و کار شما سر و کار داشته باشد، شما و محتوايتان را به ديگران توصيه کند! چه اتفاقي مي افتد؟ طبيعتا افراد زيادي با ديد مثبت به سراغ محتواي شما خواهند آمد و اين سبب افزايش ترافيک وب سايت شما مي شود.
نوشتن مقالات پر بازديد

اولين روشي که مي توانيد توسط آن بازديد سايت تان را به شدت افزايش دهيد نوشتن مقالاتي است که در حوزه کاري شما طرفدار زيادي دارند. بسياري از دوستان فکر مي کنند اگر فقط در حوزه کاري خود مقاله بنويسند کار بسيار پسنديده اي مي کنند و چون تعداد صفحات سايت شان زياد مي شود بايد ترافيک سايت شان هم روز به روز افزايش پيدا کند. در صورتي که اصلا اين طور نيست! مقاله اي که مي نويسيد بايد با هدف خاصي نوشته شود و از همه مهمتر اينکه بايد جست و جوي بالايي در ماه داشته باشد. براي اين کار بايد کلمات و بهتر است بگويم عباراتي که سرچ بالايي دارند را شناسايي کنيد و مقالات خود را در رابطه با آن ها بنويسيد.