رپورتاژ آگهی چیست؟

 رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری، محتوایی است که با هدف معرفی کالا و خدمات یک شرکت تهیه می‌شود و در سایت‌های معتبر اعم از خبری و غیر خبری نمایش داده می‌شود.

مدیران سایت‌ها همواره در پی یافتن راهکارهایی هستند که به وسیه آن ضمن معرفی کسب و کار خود رتبه سایت را ارتقا داده و تعداد ورودی‌هایشان را بیشتر کنند.
شناخت رپورتاژ آگهی و کارکردهای آن می‌تواند راهکار مناسبی برای ارتقای رتبه سایت شما باشد. 
 
رپورتاژ آگهی از کجا آمده است؟
 
رپورتاژ از واژه فرانسوی reportage گرفته شده و ریشه آن کلمه ریپورت به معنای گزارش است. از این رو می‌توان گفت رپورتاژ یک خبر تبلیغاتی است که نویسنده تلاش می‌کند در قالب یک خبر، گزارش یا مصاحبه بدون اینکه اهداف تبلیغاتی خود را آشکار کند پیام برند را به مخاطب منتقل کند.
رپورتاژ یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات اینترنتی است که اغلب برندهای مطرح در سطح جهان برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده می‌کنند. 
در صورتی‌که رپورتاژ شما به صورت حرفه ای تهیه و تنظیم شده باشد مخاطب به بهترین شکل ممکن با آن ارتباط برقرار کرده و نسبت به سایر تبلیغات اعتماد بیشتری به آن خواهد داشت.
رپورتاژ به عنوان یک خبر از ارزش و اعتبار بالایی نزد مخاطبان برخوردار است و در تصمیم گیری آن‎ها تاثیر گذار خواهد بود.
 
رپورتاژ آگهی روی فروش چه تاثیری دارد؟
 
رپورتاژ آگهی می‌کوشد با ارائه توضیحات مناسب در مورد محصولات و خدمات به معرفی سبد فروش شما پرداخته و آن‌ها را تبلیغ کند. اگر رپورتاژ خبری از کیفیت مناسبی برخوردار باشد ضمن آگاهی بخشی به مشتری بر ذهن او اثر گذاشته و به برندسازی کمک می‌کند.
از آنجا که تبلیغات سنتی اثرگذاری خود را به میزان قابل توجهی از دست داده، اعتماد مشتری به محتوای تولیدی بیشتر خواهد بود و می‌توان انتظار داشت راحت‌تر تصمیم به خرید بگیرد.
از آنجا که هنگام درج رپورتاژ انتخاب مخاطب راحت‌تر خواهد بود می‎توان انتظار داشت دستیابی به مشتری و بازار هدف ساده‌تر شود.
 
مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟
 
رپورتاژ آگهی به دریافت لینک فالو از وب سایت‌های معتبر منجر می‌شود و از آنجاکه الگوریتم های گوگل به لینک‌های دریافتی از وب سایت‌های مطرح اعتبار بالایی می‌دهند رپورتاژ به سئو و بهینه سازی وب سایت شما کمک می‌کند.
برخلاف تبلیغات اینترنتی که اثرگذاری آن‌ها محدود است، ماندگاری رپورتاژ بالاست و برای همیشه در وب سایت‌های خبری مطرح باقی خواهند ماند.
انتشار اخبار مربوط به کسب و کار شما در سایت‌های مطرح به شما اعتبار می‎دهد و به معرفی هر چه بیشتر برند شما کمک می‌کند. مخاطب برای منبع خبر ارزش زیادی قائل است و زمانیکه از منابع مطرح و قابل استناد اطلاعات شما را دریافت کند برای شما اعتبار و ارزش بیشتری قائل خواهد شد.
 
هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 
 
هر فردی قادر به نوشتن رپورتاژ نیست، برای تاثیر گذاری مناسب، رپورتاژ باید توسط یک تیم متخصص که از اصول خبرنویسی، سئو، برندینگ و بازاریابی آگاه است تهیه شود. در غیر این صورت ممکن است به ضد تبلیغ بدل شده و اثرات زیانباری برای شما داشته باشد.
انتخاب منبع انتشار رپورتاژ بسیار مهم است باید سایت‌های معتبر و مرتبط با کسب و کار خودتان را انتخاب کنید و به آنچه رقبا انجام داده اند توجه نکنید. انتشار رپورتاژ خبری در سایت‌هایی که با زمینه کسب و کار شما هیچ هم‌خوانی ندارند از اعتبار برند شما می‌کاهد و هیچ کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد.
برای سایت‌های خبری بر اساس نوع مخاطب و سبک انتشار اخبار آن‎ها رپورتاژ تهیه کنید. مخاطب هنگام مطالعه رپورتاژ شما باید احساس کند یکی از اخبار وب سایت مرجع را مطالعه می‌کند و اصلا نباید متوجه تبلیغاتی بودن محتوای شما شود.
 
رمز موفقیت یک رپورتاژ آگهی چیست؟
 
رپورتاژ به صورت هدفمند و سازمان یافته تلاش می‎کند با ارائه داستان گونه و جذاب پیام برند را به مخاطب منتقل کند، هر چقدر این پیام به شکل مطلوب تری منتقل شود و رسانه‌های ارائه کننده پیام ارزش و اعتبار بیشتری داشته باشند شانس موفقیت آگهی افزایش می‌یابد.
دقت کنید از انتشار آگهی به تعداد زیاد و به شکل یکسان پرهیز کنید. سایت‌هایی که از لحاظ رتبه و اعتبار پایین تر از شما هستند جایگاه مناسبی برای انتشار رپورتاژ‌های شما نخواهند بود.
 
 
چطور یک رپورتاژ آگهی جذاب می‌ شود؟
 
برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید یکسری اصول را رعایت کرد. رپورتاژ باید متناسب با محصول و خدماتی که قصد معرفی آن را دارید تهیه شود و از عناوین تاثیر گذار استفاده کند. یک عنوان مناسب در موفقیت رپورتاژ‌های اینترنتی تاثیر بسیار زیادی دارد.
هدف گذاری پیش از نگارش آگهی سبب می‌شود نویسنده سیر ذهنی مخاطب را در نظر بگیرد و به تولید محتوای ارزشمند کمک می‌کند. 
استفاده از کلمات قوی و اثرگذار در عنوان و محتوای رپورتاژ خبری به موفقیت آن کمک می‌کند. این عناصر در کنار یکدیگر به تولید یک آگهی جذاب و اثربخش کمک می‌کنند.